Polski handel internetowy dogania tradycyjny!
Biznes | Radosław Marusarz | 07-10-2019

Polski handel internetowy dogania tradycyjny!

Zakupy internetowe w Polsce to bardzo popularny sposób kupowania produktów. Obecnie metoda ta znajduje uznanie u coraz większej liczby klientów i jest coraz częściej wykorzystywana. W tym tekście przedstawimy ogólną sytuację, jaka panuje w dziedzinie zakupów online, gdyż rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko i obiecująco. Jak zatem wygląda aktualna sytuacja? Co kupujemy w sieci i przez jakie urządzenia robimy zakupy? Jakie są prognozy na przyszłość? Odpowiedzi znajdują się poniżej.

Polski handel internetowy dogania tradycyjny!

 

Obecny stan e-commerce

Obecnie rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie. Wynosi on ok. 8 mld dolarów, co jest bardzo dużą sumą. Rynek zakupów internetowych rośnie w Polsce z prędkością ok. 10% rocznie, co pozwala bardzo szybko doganiać tradycyjny rynek sprzedaży. W porównaniu ze światem sytuacja taka nie jest jednak już tak pozytywna. Polski rynek zakupów internetowych rozwija się ok. dwa razy wolniej. Głównym wyznacznikiem jest jednak nasz rodzimy rynek, a najważniejszą informacją jest to, że ludzie lubią taki styl zakupów i coraz chętniej je wykorzystują. Coraz częściej kupujemy również międzynarodowo. Jeszcze kilka lat temu było to ok. 20% wszystkich transakcji, obecnie jest to już prawie 40%. Podwojenie wyników jest główną zasługą powstawania nowych firm handlujących zagranicznymi produktami, czy obniżek cen.

Co głównie kupujemy?

Zakupy w sieci są niezwykle popularne i ciągle zwiększają udział w rynku. Polacy najczęściej kupują jednak niektóre z towarów. Są to produkty, które również są popularne na świecie. Polacy wpisują się zatem w ogólnoświatowe trendy. Do najczęściej kupowanych w internecie przedmiotów należy elektronika, ubrania czy zabawki. Polacy decydują się też coraz chętniej na kupowanie żywności w internecie, uwzględniając tzw. ‘zdrową żywność”.

Przez jakie urządzenia kupujemy?

Ciekawą statystyką dotyczącą zakupów internetowych jest ta dotycząca urządzeń. Obecnie tylko ok. 25% osób kupuje przez urządzenia mobilne takie jak tablety czy smartfony, gdy na świecie jest to nawet 50% - tak jak w Chinach. Średnia zakupów mobilnych to ponad 30% na świecie.