Pozycjonowanie a koronawirus - jak dopasować SEO do czasów pandemii?
Marketing | Luiza Postawa | 30-06-2020

Pozycjonowanie a koronawirus - jak dopasować SEO do czasów pandemii?

Przedsiębiorcy w dobie koronawirusa z pewnością nie mają łatwo. Gospodarka światowa zaliczyła totalny spadek usług i sprzedaży towarów, stawiając przyszłość wielu firm pod znakiem zapytania. Ratunkiem dla wielu okazała się działalność w sieci wspomagana pozycjonowaniem i innymi działaniami SEO. Jak dopasować je do współczesnych czasów?

Planowanie firmowego budżetu

Miesięczne wydatki przeznaczone na reklamę jeszcze do niedawna były wykorzystywane niemal w 100 procentach. Globalny kryzys spowodowany przez COVID-19 sprawił, że drogi świecą pustkami, a ulicami miast przechadza się niewielki odsetek ludności. Jak zatem oszacować skuteczność reklamy znajdującej się przy drodze?

O wiele korzystniej jest dopasować działania SEO, które wzniosą na wyżyny każdą firmę w sieci. Tutaj efekty można zmierzyć odpowiednimi narzędziami. Dzięki temu przedsiębiorca ma pewność co do lokowania firmowych funduszy.

Zaangażowanie w SEO

Nikt nie wie, jak szybko pandemia dobiegnie końca i jak długo będzie trwać zagrożenie. Przedsiębiorcy, którzy wiedza, jak ważne są działania SEO, już dawno podjęli kroki w celu wypozycjonowania swojej firmy w Internecie. Swoje działania warto oprzeć na doświadczeniu dobrej agencji SEO, która uaktualni treści strony, dopasuje design i dopracuje wirtualny interfejs.

Warto na chwilę pochylić się nad treściami i wzbogacić witrynę o garść przydatnych informacji. Firmy sprzedające towary mogą przedstawić, jak wygląda ich praca w aktualnych realiach, zapewniając klientów o całkowitym bezpieczeństwie. Można też przekuć powszechne informacje dotyczące epidemii w coś pożytecznego dla firmy - najbardziej sprawdzi się to u przedsiębiorstw oferujących niezbędne artykuły typu maseczki, rękawice czy płyny antybakteryjne.

Dobrym krokiem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta i sprzedaż swoich produktów lub usług w promocyjnych cenach. Przyciągnie to nowe grono klientów, którzy z pewnością szukają teraz oszczędności.

Pozycjonowanie a koronawirus - jak dopasować SEO do czasów pandemii?

Dobre SEO generuje przychody

Jeśli firma odnotowuje właśnie przestój w sprzedaży swoich dóbr, warto poświęcić wolne chwile na ulepszenie strategii marketingowej. Można zatem zlecić do działu IT czy też dobrej agencji SEO przeprowadzenie audytu, a następnie wdrożyć zalecenia w wirtualną rzeczywistość. Pozwoli to uzyskać przewagę nad konkurencją i zawalczyć o klientów, których ostatnimi czasy w sieci przybyło.

Warto mieć na uwadze nowych użytkowników. Seniorzy nie są zbyt dobrze rozeznani w robieniu wirtualnych zakupów, podobnie jak osoby, które do tej pory obawiały się kupowania przez Internet. Z myślą o tych konsumentach można pokusić się o jeszcze bardziej przejrzysty wygląd strony i prosty formularz zamówień. Czasy pandemii to moment, który należy wykorzystać na pozyskiwanie nowych klientów dla swojej firmy. Warto zatem zbliżyć się do nich nie tylko przystępną treścią czy prostym w obsłudze systemem sprzedaży, lecz także poprzez media społecznościowe, gdzie istnieje możliwość nawiązywania pozytywnych relacji z konsumentem.

Więcej informacji nt SEO w czasach COVID-19 znajdziesz w artykule "SEO w koronie".