Organizacja czasu podczas pracy zdalnej – przydatne aplikacje
Porady | Karolina Cwalina | 04-07-2023

Organizacja czasu podczas pracy zdalnej – przydatne aplikacje

Praca w domu dla niektórych może stanowić problem. Wkoło jest pełno rozpraszaczy uwagi, w dodatku w domu nie zawsze spędzamy czas sami. Często towarzyszą nam dzieci czy partnerzy, a nawet i zwierzęta. Spędzając czas w domu przy komputerze, musimy go podzielić pomiędzy obowiązki a bliskich. Dowiedz się, jak zorganizować czas podczas pracy zdalnej i jakie aplikacje mogą Ci w tym pomóc.

Aplikacja do mierzenia czasu pracy

Jedną z przydatniejszych aplikacji dla pracowników home office jest aplikacja do mierzenia czasu pracy. Jest ona szczególnie przydatna wśród osób, które tracą poczucie czasu i nie wiedzą, kiedy należy odejść od komputera. Dzięki specjalnej aplikacji zadanie to będzie łatwiejsze. Wystarczy, że rozpoczynając dzień pracy włączyć aplikację, ustawiając alarm na określoną godzinę. Dzięki temu o odpowiedniej porze usłyszysz alarm, który odciągnie Cię od pracy niczym budzik od snu.

Po wykonaniu pracy ujrzysz w aplikacji, ile czasu na pracę poświęciłeś. Możesz też nie włączać alarmu i po wykonanej pracy sprawdzić, jak długo Ci ona zajęła. Redukować czas możesz samodzielnie, starając się pracować efektywnej, ale krócej. W ten sposób zyskasz nie tylko energię, ale i dodatkowy czas na realizację swoich pasji czy spotkania z bliskimi.

Aplikacja – lista zadań do wykonania na home office

Jeśli jesteś osobą zapominalską, a jednocześnie nie przepadasz za robieniem papierowych notatek i noszeniem przy sobie karteczek z zadaniami do wykonania danego dnia, możesz sięgnąć po elektryczną wersję dzienniczka. Notatnik pomoże Ci uporządkować zadania na cały dzień, a nawet tydzień. Elektroniczna forma jest przyjaźniejsza dla oka, poza tym pozwala na oderwanie się na chwilę od pracy i zajrzenie w telefon.

Lista zadań do wykonania podczas home office będzie się z każdą godziną wyraźnie kurczyła. Patrząc na to, będziesz miał poczucie, że efektywnie działasz i nie zmarnowałeś ani minuty.

Organizacja czasu podczas pracy zdalnej – przydatne aplikacje

Aplikacja – kalendarz

Porządek warto mieć nie tylko w torebce czy komputerze, ale również w kalendarzu. Przecież tak ważne jest to, aby nigdzie się nie spóźnić, jednocześnie właściwie uporządkować sobie spotkania czy konferencje, tak by się na siebie nie nakładały. Papierowe kalendarze odchodzą już w niepamięć. Zastępują je aplikacje, które pozwalają mieć kalendarz zawsze przy sobie.

Mobilne kalendarze pozwalają na zarządzanie codziennymi spotkaniami, wydarzeniami czy wizytami u lekarzy z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Nie musisz już pamiętać, kiedy umówiłaś się z klientem na omówienie projektu. Wystarczy, że sprawdzić datę spotkania w apce.

Aplikacja do zarządzania zadaniami w firmie

Jeśli prowadzić własny biznes, z pewnością chcesz mieć kontrolę nad pracownikami, którzy pracują na home office. Dzięki mobilnej aplikacji na telefon czy tablet z łatwością sprawdzić, co właśnie robią. Możesz zlecać im przez system zadania, jak również sprawdzać ich wykonanie i oceniać ich poprawność. Aplikacja pozwala również kontrolować czas pracy pracowników. Będziesz więc wiedział, czy rzeczywiście poświęcają na pracę ustaloną ilość czasu. Nie wahaj się postawić na technologię!