Kilka słów o Trade Marketingu
Firma | Laura Antończak | 03-03-2020

Kilka słów o Trade Marketingu

To często słyszane pojęcie choć tak naprawdę pewnie niewielu do końca wie, co tak stricte oznaczana. Warto nie tylko zaznajomić się z tym pojęciem, ale umieć go zastosować w praktyce. To termin bardzo istotny dla firm, wiele z nich korzysta z udziału w konferencjach czy szkoleniach związanych z trade marketingiem.

Czym tak właściwie jest trade marketing?

W języku polskim oznacza to marketing handlowy, z jego wykorzystaniem dąży się do stworzenia szeregu czynności, które nie tylko będą zorientowane na sprzedaż, ale także będą mieć znaczenie na prezentację produktu w dystrybucji czy zachowaniu przyjaznych kontaktów z kanałami dystrybucji. To właśnie ten rodzaj marketingu odpowiada za połączenie określonego producenta z konkretnym punktem sprzedaży, co korzystnie wpływa na widoczność na rynku. Co więcej, ma wpływ na utrzymanie pozycji WIN-WIN podczas współpracy z partnerami.

Kilka słów o Trade Marketingu

Trade marketing w praktyce – zalety

Dzięki niemu można osiągnąć znaczną przewagę nad konkurencją. Wszystko dzięki efektywnej promocji i wykreowaniu doskonałego planu promocji można dotrzeć do ogromnej grupy konsumentów. Coraz bardziej udział trade marketingu na rynku wrasta. To prowadzi do wytworzenia lepszej pozycji na rynku, co wpływają na lepszą sprzedaż, a zatem i dochody.

Kolejną zaletą trade marketingu jest to, że umożliwia ona wykreowanie sieci dystrybucji, która będzie wzbudzała zainteresowanie producentów, zorientowanych wokół konkretnej branży, co korzystnie wpłynie na wizerunek firmy na arenie rynkowej oraz sprzedawanych przez nią produktów.

Do korzyści można także zaliczyć kontakty z partnerami oraz podmiotami, którzy biorą udział w etapie produkcyjnym i dystrybucyjnym danego produktu.

Jak wdrożyć trade marketing w życie firmy?

Na początku najlepiej zatrudnić osobę, specjalizującą się w trade marketingu lub zasięgnąć pomocy outdoorowej. Dzięki temu efekty przyjdą znacznie szybciej i skuteczniej. Osoba, trudząca się tą branżą winna wziąć pod uwagę zakres analizy i badań rynku oraz sprzedaży i konkurencji. Dzięki temu stworzy się obraz, panujących na rynku trendów oraz działań podejmowanych przez firmy konkurencyjne. Takie działania można wdrożyć zarówno w mniejszych, jak i większych firmach.