Prestashop – lider branży Open Source w e-commerce
Marketing | Radosław Marusarz | 03-10-2019

Prestashop – lider branży Open Source w e-commerce

Wśród podmiotów świadczących usługi z zakresu wsparcia dla usług e-commerce bez wątpienia na wyróżnienie zasługują firmy oferujące rozwiązania Open Source. Jednym z liderów rynku w tej branży jest Prestashop. Z szablonu oferowanego przez tę firmę korzysta wiele sklepów internetowych o zasięgu międzynarodowym.

 

Mity dotyczące sklepu prestashop

Pokutują dwa mity związane z systemem prestashop. Według jednego z nich sklep prestashop jest mało wydajny. Zwykły sklep lub każda inna strona bez optymalizacji nie grzeszy wydajnością sama z siebie. Powolnej działalności sklepu należy upatrywać w zastosowaniu nieodpowiednich praktyk związanych z administrowaniem sklepem lub zastosowaniem modułów, które mocno nadwyrężają moc obliczeniową. W takiej sytuacji należałoby się zastanowić, czy funkcje, które oferują dane moduły rekompensują straty.

Druga wyolbrzymiona teoria mówi o łatwości, z jaką możliwe jest dokonanie hacking attack. Statystyki pokazują, że pod tym względem sklep prestashop nie jest wcale liderem. Ewentualne włamania są zwykle wynikiem niefrasobliwości administracji.

 

Zalety sklepu PrestaShop

Nie bez powodu prestahop jest dziś tak popularnym rozwiązaniem. System cechują następujące zalety:

  • szablon jest niezwykle intuicyjny.

  • dodawanie niestandardowych funkcji jest wyjątkowo proste.

  • ugruntowana pozycja na rynku i popularność, która sprawia, że zewnętrzni partnerzy i dostawcy usług oferują moduły z nowymi funkcjonalnościami.

  • bardzo dobra wydajność

  • posiada wsparcie dla poszczególnych języków (native speaker).

  • łatwa organizacja listy produktowej przy pomocy marek, kategorii i wewnętrznego linkowania między produktami.

  • oprogramowanie dzięki społeczności międzynarodowej wciąż się rozwija.

  • wsparcie dla działań SEO poprzez edycję title i meta description.

  • funkcje współpracujące z marketingiem.

  • PrestaShop jest oprogramowaniem otwartym, a więc nie trzeba płacić za jego wykorzystanie, co obniża znacznie koszty projektów.

  • jest skalowalny, dlatego może współpracować z wieloma serwerami.

  • podstawowa wersja pozwala na zaistnienie w sieci i funkcjonowanie jako pełnowartościowy sklep internetowy. Płatne dodatki poszerzają znacznie funkcjonalność, jednak w tym wypadku decyzja o wydaniu pieniędzy jest opcjonalna, a nie narzucona.

  • choć niektóre szablony bywają skomplikowane, łatwo je obłaskawić znajomością tak zwanych Smarty.

  • częste aktualizacje pozwalające zwiększać wydajność, bezpieczeństwo i funkcjonalność.

 

Oczywiście również PrestaShop ma słabsze strony. Jest nią na przykład konieczność „przesiadania się” przez użytkowników starszych wersji na wersje aktualne z powodu braku wstecznej kompatybilności, co wiąże się z budową sklepu od podstaw.

 

Czy sklep prestashop to dobre rozwiązanie?

PrestaShop jest idealnym rozwiązaniem dla nowych sklepów, jak i dla podmiotów obecnych w sieci od wielu lat, jednak potrzebujących pewnego odświeżenia.. Bogata funkcjonalność pozwala cieszyć się wygodą użytkowania sklepu nawet w podstawowym bezpłatnym pakiecie. Mniej wydajne obszary można usprawnić poprzez optymalizację fragmentów kodu i warstwy prezentacji, za która odpowiedzialne są pliki CSS.

 

Prestashop – lider branży Open Source w e-commerce