Budowanie wizerunku firm w Internecie - Facebook, Google i inne narzędzia
Marketing | Bartosz Michałek | 29-10-2019

Budowanie wizerunku firm w Internecie - Facebook, Google i inne narzędzia

Warto zdać sobie sprawę z dwóch faktów. Po pierwsze, świadomość marki jest głównym celem w sferze biznesowej. Po drugie, prawie 2,1 miliarda ludzi (nieco ponad dwie trzecie aktywnych użytkowników Internetu) ma konta w mediach społecznościowych. Dlatego tego typu platformy są kluczowe do budowania marki. Zobacz, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

Facebook

Facebook jest najpotężniejszym na świecie bezpłatnym narzędziem marketingowym. Pamiętaj, że Twoja strona na Facebooku powinna wyglądać profesjonalnie. Nie publikuj rzeczy, których nie chcieliby widzieć współpracownicy, klienci i dostawcy. Nie chcesz przecież stracić swoich potencjalnych klientów. 

Odpowiadaj na komentarze. Jeśli ktoś poświęcił czas na wyrażenie swojej opinii, powinieneś to docenić. W ten sposób budujesz interakcję i nagradzasz za to. Bądź konsekwentny na wszystkich platformach społecznościowych. Pamiętaj, że budowa marki wymaga czasu i poświęcenia. 

Profil marki na Facebooku, Twitterze, Pinterest, Instagramie i blogu firmowym, powinien być ujednolicony i zgodny z charakterem działalności. Zachowaj spójność przy grafice, kolorze, stylu, języku i regularnej publikacji. 

Budowanie wizerunku firm w Internecie - Facebook, Google i inne narzędzia

SEO PR

Firmowe treści w newsletterze lub blogu mogą mieć pozytywny wpływ na SEO. PR może współpracować z content marketingiem, by strategicznie wykorzystać słowa kluczowe i zdobywać wartościowe linki zwrotne. Nawet podczas optymalizacji pod kątem wyszukiwarek należy tworzyć wartościowe teksty. 

Każdy mały krok w SEO jest opłacalny. Ma kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy. Zacznij od podstawowych elementów SEO (rankingi wyszukiwania, słowa kluczowe i linki zwrotne) i upewnij się, że Twoja obecność online i strony internetowe są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Zasięg wpływów jest kluczowym elementem każdej strategii marketingowej. 

SEO rozszerza zasięg PR i komunikacji. Koncentrując się na trafnych słowach kluczowych, oferując przydatne i unikalne informacje, dostarczasz wartościową treść dla wielu blogerów, dziennikarzy i potencjalnych kupujących. Pozyskiwanie odpowiednich linków przychodzących z prestiżowych witryn i blogów poprawia pozycję w rankingu wyszukiwania. Planując poszczególne działania, możesz osiągnąć sukces w branży.

Budowanie wizerunku firm w Internecie - Facebook, Google i inne narzędzia

Brand24

Jeśli chodzi o monitoring internetu, zwróć uwagę na przydatne narzędzia. Jednym z nim jest Brand24. 

Świadomość marki jest szerokim pojęciem. Obejmuje ogólne postrzeganie Twojej firmy przez grupę docelową. Pamiętaj, że marka nie odnosi się tylko do dużych przedsiębiorstw. Dotyczy również małych i średnich biznesów. Na postrzeganie marki mają wpływ negatywne i pozytywne komentarze, opinie ekspertów i klientów, a także publikacje aktualności. Warto też pamiętać, że serwisy branżowe i blogi oddziałują na postrzeganie firmy. Korzystając z odpowiedniego narzędzia do monitorowania mediów, możesz szybko wykryć nieprawdziwe opinie i zareagować. Z drugiej strony pozytywne opinie zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Śledząc publikacje na temat firmy, możesz sprawdzić, które obszary należy poprawić.