Jak reklamować swój projekt, markę czy biznes w sieci? 6 skutecznych sposobów reklamy online!
Marketing | Radosław Marusarz | 25-06-2019

Jak reklamować swój projekt, markę czy biznes w sieci? 6 skutecznych sposobów reklamy online!

Reklama w internecie jest idealnym sposobem na promowanie swojego biznesu czy marki w internecie. Dzięki niej możemy reklamować zarówno swój mały prywatny biznes, nowo założony sklep internetowy czy dużą markę. Sieć daje nam wiele możliwości reklamy oraz promocji, dzięki czemu będziemy mogli dobrać odpowiednią dla siebie formę i komfortowo promować się w internecie. Wszystko o reklamie internetowej oraz korzyściach z niej płynących poniżej.

Facebook Ads

Pierwszym i jednym z najpopularniejszych sposobów reklamowania się w sieci jest Facebook Ads, czyli system reklamowy Facebooka. Ten serwis społecznościowy daje nam możliwość publikowania reklam dla jego użytkowników oraz prostego tworzenia kampanii reklamowej. Poszczególne reklamy mają formę postów, graficznych banerów w prawej kolumnie lub materiałów video. Na Facebooku możemy również dokładnie określać grupę docelową, czyli targetować odbiorców. Tylko od nas zależy, kto zobaczy reklamę. Dzięki temu możemy skierować promocję do konkretnej grupy osób i wydać dzięki temu efektywnie swój budżet. Wpływa to również na skuteczność reklamy. Tworzenie samej kampanii odbywa się we wbudowanym managerze reklam. W ten sposób reklamę może stworzyć każda osoba — nawet prywatna bez dużego budżetu reklamowego. Płatności za emisję reklam są dokonywane po wyemitowaniu reklam za konkretną sumę. Portal daje też możliwość płatności za wyświetlenie oraz za kliknięcie w link.

Jak reklamować swój projekt, markę czy biznes w sieci? 6 skutecznych sposobów reklamy online!

Pozycjonowanie witryny — Blog i strona www

Kolejną możliwością reklamowania się jest założenie własnej strony internetowej i promowanie się właśnie poprzez nią. Samą witrynę możemy zamówić w cenie kilkuset złotych w agencjach marketingowych lub firmach IT czy u freelancerów. Alternatywą jest też stworzenie witryny osobiście np. w kreatorach online, gdzie otrzymujemy jedynie gotowy szablon do edytowania. Na swojej stronie internetowej możemy publikować treści według własnego uznania, nie musimy ograniczać się oraz możemy prezentować wiele rodzajów materiałów np. nagrania video. Promować naszą stronę internetową możemy na dwa sposoby. Pierwszy z nich to reklamowanie indywidualnie w internecie i zapraszanie odbiorców na witrynę. Wpisy reklamowe możemy dodawać np. mediach społecznościowych, jak i na forach tematycznych. Drugim sposobem jest pozycjonowanie. To przystosowanie witryny do wyszukiwarki Google oraz wykonywanie działań, które sprawią, że Google będzie wyświetlało naszą witrynę na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Dzięki temu wiele osób będzie często wchodziło na naszą witrynę. Pozycjonować naszą stronę www możemy dzięki tekstom seo, link buildingowi czy optymalizacji samej witryny.

Marketing szeptany

Jednym z ciekawszych sposobów reklamowania własnej marki — szczególnie na początku jest marketing szeptany. Polega on na umieszczaniu pozytywnych wpisów w internecie na temat naszej marki w różnych miejscach. Wpisy takie mają formę krótkich komentarz polecających naszą markę i zachęcających do jej odwiedzenia. Popularną “szeptankę” możemy wykonywać samodzielnie lub zlecać ją agencjom marketingowym. Jest ona tanim sposobem reklamy, a do jej głównych plusów i korzyści należy zdobywanie nowych klientów, zwiększenie zasięgu marki czy budowanie pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności naszej marki. Ten sposób promocji opiera się na poleceniu naszych usług. Wiele badań wskazuje, że osoby mające do wyboru kilka produktów, wybiorą częściej ten, który jest im polecany.

Influencer Marketing

Wartym uwagi sposobem na reklamowanie swojej marki jest też influencer marketing. To rodzaj marketingu, który polega na polecaniu naszej marki czy produktu przez osobę znaną — lidera w danej branży. W internecie istnieje wiele osób, które posiadają swoje grono odbiorców i prowadzą np. blog, kanał na Youtube czy profil w mediach społecznościowych. W zamian za opłatę tworzą one przychylny naszej marce materiał i publikują go. Influencerów możemy wyszukiwać na specjalnych stronach łączących osoby znane z reklamodawcami, gdzie wyszukamy influencerów po kanale działalności, ilości fanów czy cenie, jaką wymagają za promocję. Do korzyści tego rozwiązania należy reklamowanie się w konkretnej grupie tematycznej, prostota czy możliwość promocji w cenie nawet kilkunastu złotych. Dzięki temu sposobowi nie mając dużych środków finansowych, możemy korzystać ze wszystkich profitów polecania i rekomendowania przez osoby popularne.

Jak reklamować swój projekt, markę czy biznes w sieci? 6 skutecznych sposobów reklamy online!

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to przedostatni sposób reklamy w internecie w tym zestawieniu. Są one przeznaczone głównie dla firm o ugruntowanej pozycji, a ich celem jest popularyzacja marki, zwiększanie rozpoznawalności marki i zasięgu firmy. W ten sposób możemy pozyskiwać też bezpośrednio w krótkim czasie wielu nowych klientów. Artykuły sponsorowane to teksty tematyczne, które posiadają ciekawą i przydatną wiedzę dla czytelników. Zawierają również subtelne polecenie lub reklamę naszej marki. Teksty są publikowane odpłatnie na znanych portalach w sieci. Cena jest zależna od wielkości portalu tematycznego i może wynosić od kilkudziesięciu złotych nawet do kilku — kilkunastu tysięcy. W internecie wiele portali oferuje tego typu promocję. Oferują one też często również napisanie takiego tekstu.

Viral Marketing

Ostatnim, a za razem jednym z najoryginalniejszych sposobów na reklamowanie się w sieci jest Viral Marketing. Marketing wirusowy polega na stworzeniu ciekawej, intrygującej lub wręcz szokującej treści, która będzie rozprzestrzeniała się poprzez jej udostępnianie. To właśnie ciekawa forma i intrygująca treść ma sprawiać, że wiele osób będzie przekazywało link do naszego materiału, a nasza reklama będzie szeroko publikowana. W materiale viralowym możemy umieścić reklamę naszej firmy, może być ona nawet ogólne widoczna, ale nie powinna być motywem przewodnim. Materiały takie są darmowe w dystrybucji, gdyż nie publikujemy samodzielnie reklamy, mają ciekawy charakter oraz zapadającą w pamięć treść. Viral marketing jest przydatny zarówo, jeśli jesteśmy osobami prywatnymi i chcemy zyskać rozgłos lub jeśli mamy już dużą markę i chcemy dodatkowo zdobyć rozgłos wśród wielu osób.