Czym zajmuje się agencja brandingowa?
Firma | Radosław Marusarz | 09-07-2019

Czym zajmuje się agencja brandingowa?

Agencja brandingowa to profesjonalna firma, której zakres działalności obejmuje m. in. kreowanie wizerunku marki, stworzenie jej nazwy i unikalnego logotypu oraz szereg działań wchodzących w skład identyfikacji wizualnej. Głównym zadaniem agencji brandingowej jest więc stworzenie i utrwalenie pożądanego wizerunku marki klienta.

Agencja brandingowa i zakres podejmowanych przez nią działań

Agencja brandingowa swoją nazwę wzięła od angielskiego słowa „brand”, które oznacza po prostu markę. Zakres jej działań skupia się więc na budowaniu profesjonalnego wizerunku firm-klientów, ich produktów oraz usług. Ważnym filarem działalności każdej agencji brandingowej jest identyfikacja wizualna, czyli nadanie marce i jej produktom atrakcyjnej prezencji, odpowiadającej wymaganiom jej klientów i partnerów biznesowych.

Działania podejmowane przez agencje bandingowe są bardzo zróżnicowane. Zajmują się one także prowadzeniem kampanii marketingowych, których celem jest wykreowanie pożądanego wizerunku firmy oraz zyskanie sympatii jej odbiorców. W ramach działań prowadzonych przez firmę klient może liczyć na poprawę niektórych elementów identyfikujących jego firmę lub stworzenie zupełnie nowego wizerunku całkowicie od podstaw.

Czym zajmuje się agencja brandingowa?

Strategia, naming i branding w wykonaniu agencji brandingowej

Agencja brandingowa działa w kompleksowy sposób. Pierwszym etapem jej działalności jest opracowanie strategii, według której realizowana będzie kampania. W tym celu dokonuje się szczegółowej analizy branży, w której działa firma, weryfikowane są działania jej konkurencji oraz powstają najważniejsze wytyczne dotyczące dalszego postępowania. Służy to precyzyjnemu określeniu mocnych i słabych stron firmy oraz uwidocznieniu najważniejszych elementów, na których skupiać będą się kolejne działania.

Ważnym filarem działalności agencji brandingowych jest także naming. Jest to nic innego, jak tworzenie atrakcyjnych i budzących zainteresowanie odbiorców nazw dla produktów, usług, a także dla samej firmy. Znalezienie odpowiedniego słowa, które najlepiej będzie oddawało charakter marki, jej atuty oraz dążenia jest kluczowe dla wyróżnienia firmy na tle konkurencyjnych przedsiębiorstw oraz przyciągnięcia uwagi potencjalnych odbiorców jej usług.

Trzecim elementem, których wchodzi w zakres działań podejmowanych przez agencje brandingowe jest branding. Obejmuje on stworzenie pełnego zestawu materiałów marketingowych, które będą następnie wykorzystywane przez firmę. W ich skład wchodzą takie elementy, jak m. in. logotyp, nazwa firmy oraz identyfikacja wizualna. Branding najczęściej wykonywany jest dla zupełnie nowych firm, które dopiero planują wejście na rynek.

Czym jest rebranding?

Profesjonalna agencja brandingowa oferuje usługi nie tylko dla nowych firm, które dopiero planują podbijanie rynku. W zakres jej usług wchodzi bowiem także rebranding – usługa skierowana do przedsiębiorstw i marek, które już działają na rynku, ale których wizerunek wymaga odświeżenia lub dostosowania do wymogów współczesnego rynku. Pod pojęciem rebrandingu kryje się proces transformacji wszystkich elementów marki.