Jak zorganizować sobie miejsce do pracy w domu?
Porady | Małgorzata Rita Łyczywek | 13-04-2023

Jak zorganizować sobie miejsce do pracy w domu?

Jak uniknąć kłótni o sprzęt?

Do momentu, w którym nie zostaliśmy całą rodziną „uwięzieni” w domu, mieliśmy poczucie, że nasz internet jest wystarczająco szybki, a ilość sprzętu elektronicznego aż za duża. Tymczasem z dnia na dzień każdy potrzebował swojego laptopa lub komputera, a jednoczesne lekcje zdalne, wideokonferencje i spotkania online zupełnie przeciążały nasze łącza internetowe. Czy w Twoim domu również rozpętały się burze o dostęp do komputera lub tabletu? Pierwszym krokiem jest zatem odpowiednie wyposażenie stanowisk pracy i nauki w dobry sprzęt elektroniczny. W wielu firmach to pracodawca funduje odpowiednie urządzenia, by móc wykonywać pracę na home office. Prócz laptopa w większości przypadków konieczna jest także drukarka czy słuchawki.

Jak zorganizować sobie miejsce do pracy w domu?

Wydziel sobie strefę pracy

Nawet w małych mieszkaniach należy do pracy zdalnej zorganizować sobie dobre miejsce, choćby to miało być najmniejsze biuro świata. Praca przy kuchennym stole czy na kanapie to dla wielu codzienność, ale nasze plecy z pewnością się po jakimś czasie na to zbuntują. Znajdź kącik na biurko, tak naprawdę nie musi mieć ono wielkich gabarytów, a ważne jest przede wszystkim dopasowanie wysokości i miejsce na najpotrzebniejsze rzeczy. Postaraj się wydzielić sobie strefę do pracy, np. przez postawienie parawanu. Warto choć trochę odgrodzić się od reszty rodziny, by nie przeszkadzać sobie wzajemnie i mieć szansę na pracę w skupieniu. Możesz użyć do rozdzielenia pokoju jakiegoś lekkiego regału lub umieścić biurko w nieużywanej wnęce. Miej na uwadze to, że pracując przy nim będziesz w pracy i potrzebujesz, by Twoja uwaga była skierowana na priorytety.

Tylko niezbędne dodatki

Dopasowując resztę wyposażenia postaw na minimalizm. Wybierając krzesło postaw na regulowany model, by w pełni dostosować go do biurka i swoich potrzeb. Zadbaj też o właściwe oświetlenie miejsca pracy. Siedząc przy biurku powinieneś mieć proste plecy i ręce swobodnie oparte o blat. Dobór dodatków to oczywiście kwestia gustu oraz Twoich konkretnych potrzeb, natomiast nie można przesadzić z ilością bibelotów, które będą niepotrzebnie odciągać Twoją uwagę. Warto postawić na neutralne kolory i nie zaprzątać sobie głowy zbędnymi dekoracjami. Dobrym pomysłem, wprowadzającym spokojną atmosferę będzie ustawienie w home office kwiatów doniczkowych.