6 wskazówek jak zaprojektować stronę internetową
Porady | Radosław Marusarz | 21-12-2019

6 wskazówek jak zaprojektować stronę internetową

WordPress jest najłatwiejszą platformą do budowy strony internetowej. Można na niej stworzyć witrynę dla małej firmy, sklepu online, większej organizacji itd. Projektując stronę, zwróć uwagę na wrażenia użytkownika, funkcjonalność i wartościową treść. Powinna jasno informować odbiorców o tym, co robisz, dlaczego i jak. 

Przygotuj plan

Zanim zaczniesz projektować stronę, przygotuj plan działania. Zastanów się, czy skutecznie zaspokaja potrzeby użytkowników. Musisz zaplanować ścieżkę kupującego od pierwszej wizyty na stronie do momentu, w którym staje się klientem. 

 6 wskazówek jak zaprojektować stronę internetową

Szybkość strony

Szybkość ładowania strony powinna być absolutnym priorytetem. Badania wykazały, że ma ona wpływ na współczynnik odrzuceń, zadowolenie użytkowników, konwersję i przychody. Jeśli Twoja strona będzie ładować się zbyt długo, czytelnicy więcej do Ciebie nie wrócą. 

Dlatego zrezygnuj ze zbędnych treści, wtyczek i widżetów. Skomplikowane animacje, zbyt długie artykuły, duże obrazy wpływają na szybkość strony. 

Pamiętaj, by zrobić pierwsze dobre wrażenie na użytkownikach. Wybierz krótkie, czytelne sekcje treści i odpowiednie zdjęcia. Oddziel je wyraźnymi, zwięzłymi nagłówkami. 

Paleta kolorów

Projektując witrynę, pomyśl, czy to, co robisz, pasuje do Twojej marki. Wszystko, od palety kolorów po styl czcionki i zdjęcia, odgrywa ważną rolę. Pamiętaj, by wysyłać odbiorcom spójny przekaz.

Kolor jest jednym z kluczowych narzędzi komunikacji marki. Badania wskazują, że może zwiększyć jej rozpoznawalność o 80%. Większość marek wybiera jeden dominujący kolor oraz dwa lub trzy kolory wtórne. 

Dodaj przyciski udostępniania w social media i śledzenia

Jeśli na Twojej stronie nie ma takich przycisków, możesz tracić dużo ruchu w mediach społecznościowych generowane przez osoby czytające Twój blog. Są to małe przyciski znajdujące się u góry lub u dołu postów. Zawierają ikony różnych witryn społecznościowych. Umożliwiają udostępnianie strony bezpośrednio w wybranym kanale social media. 

Nawigacja strony

Struktura i etykiety nawigacji mogą mieć ogromny wpływ na wyniki. Nawigacja zwiększa ruch i poprawia konwersję. Możesz w niej zamieścić informację o tym, co robisz. Pamiętaj o odpowiednich słowach kluczowych.

Sprawdź, czy nawigacja zajmuje tylko jedną linię. Zobacz, czy wszystko układa się na niej prawidłowo. Ogranicz rozwijane menu do minimum. Pamiętaj, że w tym przypadku “mniej znaczy więcej”. Krótkie, przejrzyste menu ułatwia wyszukiwarkom nawigację, zrozumienie i zaindeksowanie witryny. Jest też wygodniejsze dla użytkowników. 

 6 wskazówek jak zaprojektować stronę internetową

Wezwanie do działania

Pamiętaj również o cta, czyli wezwaniu do działania. To przycisk (lub po prostu link tekstowy), który zachęca użytkowników do działania, np. dalszego przeglądania, wypełnienia formularza kontaktowego, czy przejrzenia portfolio. 

CTA jest ważne z dwóch powodów. Po pierwsze, może poprawić współczynnik konwersji. Niezależnie od tego, czy oznacza to kontakt z Tobą, kupienie czegoś, prośbę o wycenę lub coś innego. Po drugie, może poprawić współczynnik klikalności, czyli liczbę podstron, które odwiedza przeciętny użytkownik odwiedzający Twoją witrynę. Jest to ważne dla SEO, ponieważ wysoki współczynnik klikalności sprawia, że Twoja strona znajduje się wyżej w rankingu wyszukiwania.