6 wskazówek, jak pisać wciągający post
Marketing | Aleksandra Tulibacka | 29-01-2020

6 wskazówek, jak pisać wciągający post

Czy marzyłeś kiedyś o tym, by zostać znanym blogerem? Blog jest jednym z najlepszych narzędzi do nawiązywania i utrzymywania relacji. Pozwala budować zaufanie i lojalność wobec marki. Postaraj się pisać angażujące posty. Wtedy istnieje duża szansa, że czytelnicy wrócą na Twoją stronę.

Zaintryguj pierwszym zdaniem

Trzeba przyznać, że jest to najtrudniejsza część pisania postów na blogu. Wynika to z faktu, że pierwsze zdanie powinno być konkretne, a jednocześnie zachęcić do przeczytania całego artykułu. Możesz zacząć od:

  • pytania, które skłania do myślenia,
  • cytatu,
  • statystyk,
  • historii.

Zwróć uwagę na strukturę artykułu

W świecie wypełnionym krótkimi powiadomieniami i aktualizacjami statusu, zainteresowanie czytelników może stanowić nie lada wyzwanie. Szukają krótkich, ciekawych informacji. Jeśli jesteś ekspertem w danej dziedzinie, możesz mieć tendencję do pisania długich zdań i tworzenia ogromnych akapitów. Niestety, w ten sposób możesz tylko zniechęcić czytelnika.

Jeśli chcesz go zainteresować, zachowuj różne długości zdań i akapitów. 

6 wskazówek, jak pisać wciągający post

Twórz treści wysokiej jakości

Pisz artykuły, które informują i edukują czytelników. W prowadzeniu blogu nie chodzi tylko o pozyskiwaniu ruchu i linków zwrotnych, ale też o prestiż, szacunek i autorytet. Dołączając swoje imię i nazwisko do posta, pokazujesz odbiorcom, że masz wiedzę i umiejętności. 

Jeśli publikujesz niedbale napisane teksty, pełne błędów ortograficznych, stylistycznych lub merytorycznych, szkodzisz swojej marce, stronie i firmie. 

Dbaj o swoich czytelników

Planując swoje posty, dokładnie określ, jakie problemy czytelników zamierzasz rozwiązać. Nie próbuj publikować rozwiązań dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych na jednym blogu. Postaraj się, by czytelnicy poczuli się wyjątkowo.

Pamiętaj, że piszesz dla ludzi, a nie wyszukiwarek, czy komputerów. Dostosuj do nich swój styl wypowiedzi. Przejrzyj stare artykuły i przeczytaj je z perspektywy klienta. Czy piszesz zrozumiale, ciekawe i adekwatnie do jego poziomu wiedzy? 

Przejście

To sygnał, że zamierzasz zmienić kierunek wypowiedzi. Ułatwia przejście od jednego tematu do drugiego. Przydadzą się tutaj wskazówki wizualne, takie jak duże nagłówki, listy punktowane i listy numerowane. 

Przejścia są proste, łatwe i szybkie. Zwiększasz zainteresowanie i zaangażowanie czytelników przez cały artykuł.

6 wskazówek, jak pisać wciągający post

Dlaczego warto dodać infografikę?

Jak mówi przysłowie “jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”. Infografika łączy to, co najlepsze z dwóch światów: umiejętność analizy złożonego tematu i zdolność do podtrzymania uwagi czytelnika. Wzbudza zainteresowanie odbiorców. 

Warto pamiętać, że infografika w przystępny sposób przedstawi nawet trudne tematy. Wymaga zgromadzenia odpowiednich danych, pisania atrakcyjnych sposobów i przedstawienia ich w sposób wydajny i przyjemny dla oka. Badania pokazują również, że wskazówki wizualne pomagają zwiększyć zapamiętywanie informacji. Dane w infografikach są świetne. Fakty i liczby budują autorytet i dają czytelnikom konkretny punkt odniesienia.