Nowoczesne systemy informatyczne wspierające e-commerce
Biznes | Luiza Postawa | 03-04-2020

Nowoczesne systemy informatyczne wspierające e-commerce

Sklepy internetowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców poszukujących niedrogiego w uruchomieniu oraz dobrze zarabiającego biznesu z perspektywami na przyszłość. Z myślą o ułatwieniu zarządzania e-sklepem oraz zachodzącymi w nim operacjami powstały specjalne narzędzia informatyczne, których wdrożenie warto rozważyć już posiadając lub rozważając założenie własnego e-biznesu. Oto 3 warte uwagi rozwiązania, które znacznie ułatwiają zarządzanie sklepem internetowym i jego magazynem – system CMS, CRM oraz systemy WMS.

System CMS do kompleksowego zarządzania treścią

CMS (z ang. Content Management System) to rozbudowane narzędzie przeznaczone do zarządzania treścią. Pozwala na wygodne dodawanie i modyfikowanie treści pisemnych dostępnych w sklepie internetowym bez konieczności posiadania umiejętności programistycznych. Wyposażone jest w panel administracyjny, który pozwala na proste i intuicyjne zarządzanie treścią, dodawanie nowych zdjęć, grafik, tabel i innych elementów z poziomu przeglądarki www.

Zaletą systemów CMS jest dostępność bezpłatnych rozwiązań, które posiadają rozbudowaną funkcjonalność oraz świetnie sprawdzają się do obsługi sklepów internetowych. Narzędzia takie, jak m. in. PrestaShop czy WooCommerce mogą zostać zintegrowane z Wordpressem pozwalając na rozszerzenie jego funkcjonalności oraz dostosowane jej do potrzeb każdego e-biznesu. Z kolei płatne rozwązania, do których należą m. in. Magento, IAI-Shop i Shoper, oferują bardziej rozbudowaną funkcjonalność, którą docenią wymagający przedsiębiorcy.

Nowoczesne systemy informatyczne wspierające e-commerce

System CRM do automatyzacji procesów związanych z obsługą klientów

System CRM czyli Customer Relationship Management to system informatyczny stworzony w celu automatyzacji i wspomagania procesów zachodzących między firmą a jej klientami. Narzędzie to wspomaga pracę działów sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta i przydaje się tym rozbudowanym e-biznesom, które pragną utrzymywać doskonałe relacje z odbiorcami swoich usług.

System CRM może zostać zintegrowany ze sklepem internetowym oraz umożliwiać automatyczną wysyłkę e-maili i newsletterów do klientów, tworzenie kampanii marketingowych, a także kopiowanie zamówień, transakcji i produktów. Integracja e-sklepu z systemem CRM pozwala na sprawniejszą i szybszą realizację zamówień oraz poprawę jakości obsługi klientów.

System WMS do kompleksowego zarządzania magazynem i towarami

Trzecim systemem, który jest przydatny w każdym e-biznesie posiadającym własny magazyn, jest natomiast WMS. Systemy WMS (z ang. Warehouse Management System) to rozbudowane narzędzia mające na celu usprawnienie wszystkich procesów zachodzących w firmowym magazynie. Pozwalają na śledzenie losów towarów w czasie rzeczywistym, bieżące uzupełnianie braków magazynowych, zarządzanie procesami wysyłek oraz usprawnienie przepływu informacji między firmą a magazynem.

Nowoczesne systemy WMS doskonale sprawdzają się w przypadku sklepów internetowych posiadających rozbudowane zasoby magazynowe. Pozwalają optymalizować pracę magazynu oraz efektywnie wykorzystywać możliwości jego pracowników. Ich wdrożenie pozwala uniknąć błędów oraz do niezbędnego minimum skrócić czas realizacji zamówień, co doceni każdy klient.