E-commerce w 2020 roku
Marketing | Radosław Marusarz | 30-09-2019

E-commerce w 2020 roku

Sprzedaż internetowa, czyli e-commerce wciąż notuje ogromne zainteresowanie wśród użytkowników. Jest to rodzaj handlu, który wciąż się rozwija i osiąga ogromne zyski dla firm. Można być pewnym, że będzie on odgrywał coraz większą rolę w marketingu internetowym. Dlatego też już teraz warto zwrócić na niego uwagę i dopasować go do potrzeb odbiorców i trendów panujących na rynku.

Sklep dostępny pod ręką

Marki, które chcą być liderem w branży E-commerce, muszą pamiętać o potrzebie mobilności. Dostępność platform sprzedażowych na urządzeniach mobilnych jest niezbędnym elementem E-handlu. Ponadto, witryna musi mieć przyjazny interfejs, być czytelna i nowoczesna, a także dostarczać wszystko to, co wersje komputerowe.

E-commerce w 2020 roku

Wsparcie sztucznej inteligencji

Postępująca robotyzację dotarła także do handlu internetowego. Dobrze prosperujący, spersonalizowany i odpowiadający na oczekiwania odbiorców E-sklep jest wspierany przez sztuczną inteligencję. Pomaga ona usprawniać wiele procesów, a także ułatwia rozwiązywanie problemów klientów poprzez stale dostępne chatboty.

Video content

Docieranie do odbiorców powinno odbywać się poprzez wartościowe i zoptymalizowane treści. Content marketing już dawno został doceniony przez firmy, jednakże warto rozszerzyć go o dobrej jakości, dopasowane wideo i filmy na żywo. Tutaj warto pamiętać o personalizacji, która w obecnych czasach wchodzi na całkiem wyższy poziom.

Tworzenie więzi

Internauci pragną, aby wszystkie ich problemy, zapytania i niepewności były natychmiast rozwiązywane. Dlatego też obsługa klienta w E-sklepach powinna być ekspresowa. Tworzenie relacji i nawiązywanie kontaktu z klientem powinno odbywać się za pośrednictwem social mediów. Przywiązanie do marki może być lepsze, jeżeli sięgnie się po Customer Relationship Managemnet.

Sprzedaż przez media społecznościowe

Jeżeli mowa o social mediach, to warto wspomnieć o social commerce. Sprzedaż poprzez platformy społecznościowe ma bardzo duże znaczenie dla użytkownika sieci. Pozwala na szybkie dokonanie zakupów, nawet w trakcie wertowania swojego profilu na Instagramie. Proces zakupowy jest skrócony do minimum.