Kody QR można zobaczyć wszędzie od książek i czasopism w sklepach po szlaki turystyczne. Te bogate źródła informacji są często ignorowane. QR (Quick Response) to nazwa handlowa dwuwymiarowego systemu kodów kreskowych. Został wynaleziony w 1994 roku przez Denso Wawę, spółkę zależną Toyoty, jako sposób śledzenia pojazdów podczas ich montażu i skanowania komponentów z dużą prędkością.
Chociaż spółka posiada patent na tę technologię, przyznała na nią bezpłatną licencję. Opublikowała nawet online niezbędne specyfikacje. Dzięki temu każdy może korzystać z tej technologii.
Technologia kodów QR
Unikalna, ale prosta i bezpieczna technologia oparta na generowaniu kodu QR i czytaniu przygotowanych informacji. Umożliwia dokonywanie i akceptowanie płatności i przelewów, wystawianie i płacenie faktur. Pozwala na wymianę niezbędnych informacji w ciągu kilku sekund. Ułatwia wdrażanie nowych, angażujących mechanizmów marketingowych. Możesz ją bez problemu zintegrować ze swoim mobilnym portfelem.
Aby w pełni korzystać z funkcji oferowanych tę technologię, zaopatrz się w czytnik kodów qr. Tego typu kody znajdują się coraz częściej na opakowaniach produktów, reklamach drukowanych, billboardach, w wiadomościach e-mail i na stronach internetowych. Można je wykorzystać podczas działań marketingowych i promocyjnych produktów, marek i usług.
Czym różni się kod QR od zwykłego kodu kreskowego UPC?
Kod kreskowy składa się zwykle z pionowych linii. Jednak kody 2D lub QR są nieco inne. Dane są przechowywane zarówno pionowo, jak i poziomo. Ponadto można skanować je w obu kierunkach. Standardowy kod 1D pozwala przechować do 30 liczb. Jednak QR może przechowywać nawet 7089 numerów. Różnica jest ogromna.
Dlatego w kodach QR można umieścić linki do stron na Facebooku lub Twittera, filmów, a także wielu stron internetowych.
Jak zeskanować kod QR?
Jeśli masz telefon iPhone, Android lub Blackberry, istnieje wiele różnych aplikacji do skanowania kodów kreskowych. Pozwalają odczytać i przetłumaczyć dane dostarczane przez kod QR. Większość aplikacji jest bezpłatna. Wystarczy tylko zainstalować jedną z nich i użyć kamery smartfona do zeskanowania kodu. Automatycznie załaduje zakodowane informacje.
Co można umieścić w kodzie QR?
Zasadniczo kod QR to hipertekstowy link oparty na obrazie. Można go używać w trybie offline. Oznacza to, że dowolny adres URL można łatwo zaszyfrować w kodzie QR. Każdą stronę www możesz automatycznie otworzyć po zeskanowaniu kodu.
Dlatego, jeśli chcesz zachęcić kogoś do polubienia strony na Facebooku, musisz zakodować adres URL do swojego profilu lub fanpage. W kodzie możesz też umieścić numer telefonu, wiadomość SMS, a nawet zwykły tekst alfanumeryczny. Gdy treść zostanie osadzona w kodzie QR, czytnik kodów QR automatycznie rozpozna najlepszą aplikację do otwarcia zawartości.
Kody możesz umieścić w czasopismach, gazetach, broszurach, ulotkach i wizytówkach. Możesz je ulokować na opakowaniach, etykietach, billboardach i ścianach. Wystarczy, że skorzystasz z odpowiedniego generatora.