Silna strategia marketingowa pomoże rozwinąć Ci biznes. Ułatwia utrzymanie stałych klientów i przyciągnięcie nowych. Początkowo marketing internetowy może wydawać się dość zniechęcający i skomplikowany. Jednak warto skorzystać z kilku metod, by osiągnąć świetne efekty.
Lokalny marketing w wyszukiwarkach
70% osób kupuje online, korzystając z telefonów komórkowych. Dlatego należy skonfigurować responsywną stronę internetową dla swojej firmy. Upewnij się, że znalazła się w wyszukiwarkach. Dodaj stronę do lokalnych katalogów biznesowych.
Załóż wizytówkę firmy w Google Moja Firma. Stwórz fanpage na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn, Twitter i Instagram. Pamiętaj, by umieścić link do strony na wizytówkach, ulotkach, banerach i materiałach reklamowych.
SEO
Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek może zwiększyć liczbę odwiedzających osób. Dzięki zastosowaniu najlepszych praktyk SEO strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Upewnij się, że treść witryny zawiera odpowiednie słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z konkretnych narzędzi. Zwróć też uwagę na kombinację linków przychodzących i wychodzących. Prawdopodobnie najtrudniejszą rzeczą w SEO jest ciągłe śledzenie zmian algorytmów wyszukiwarek i właściwe aktualizowanie strategii i metod.
Blog firmowy
Prowadzenie bloga firmowego pełnego przydatnych i interesujących treści, odpowiednio zoptymalizowanych pod kątem SEO, poprawia pozycję w wynikach wyszukiwaniach. Dzięki niemu możesz budować pozycję eksperta. Dbając o czytelników, poprawisz wynik konwersji.
Tworzenie treści jest kluczowym elementem każdej strategii marketingowej. Google uwielbia ciągły przepływ nowych informacji. Pamiętaj, że treści mogą przybierać różne formy, np. artykułów, filmów i infografik.
E-mail marketing
To jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie relacji z użytkownikami, którzy już zainteresowali się Twoją firmą. Gdy użytkownik zapisze się do newslettera, możesz mu wysyłać oferty specjalne, kupony, pomocne wskazówki i informacje o Twojej firmie. Pamiętaj, by nie wysyłać e-maili osobom, które nie zapisały się na listę. Zostaną wtedy potraktowane jako spam.
Dodaj do witryny formularz zachęcający do zapisów. Zaproponuj coś (np. e-book) w zamian za udostępnienie adresu e-mail. Po ich zebraniu możesz przystąpić do kampanii.
Google Ads
To strategia marketingowa w wyszukiwarkach, która generuje większy ruch i potencjalnych klientów. Działa szybciej niż SEO, szczególnie jeśli będzie dobrze zoptymalizowana. Oczywiście, to wcale nie oznacza, że trzeba zrezygnować ze źródeł organicznych. Przynoszą bowiem długoterminowe korzyści. Jeśli jednak chcesz uzyskać szybkie rezultaty, pomyśl o Google Ads.
Ponadto zwiększa świadomość marki, liczbę kliknięć i konwersję. Przyspiesza proces generowania dochodów. Jeśli działasz lokalnie, zwróć uwagę na ramki pod tablice rejestracyjne. Wyróżniają się wysoką jakością. Są trwałe i odporne na niekorzystne czynniki atmosferyczne. Do ich produkcji wykorzystano najnowsze technologie.